lördag, oktober 23, 2010

Mycke att va glad för!

Har ju inte skrivit här på nästan en vecka. Kan berätta att det var jätte skönt att få komma till Lejonungen med lilltrollet de tog mig på allvar o tog prover å skickade iväg för att som hon sa man måste ju börja med att kolla såna saker som är lätta att kolla upp så de tog faktiskt boreliaprovet som vi bett dom göra i Habo ett antal gånger. Vi skulle få svar om ca en vecka det känns skönt bara att de tog mig på allvar. I söndags kom min älskade vän A o hennes barn hon är den allra bästa vän man kan ha o hon är mitt andra jag hon vet vad jag tänker o känner o jag vet vad hon tänker o känner. Hon hade en fråga till mig o mannen när hon var här hennes pappa hade tänkt att hon skulle få en veckas semester på Tenneriffa i December eftersom det är så att vi fyller jämt nästa år ( 20 ;-). Hon undrade om JAG kunde tänka mig att följa med henne dit. WOW ska jag? Vet inte? Vill jag? Hur ska det gå här hemma? Jag kan väl inte lämna man o barn hemma o åka på semester själv? ÅÅÅÅ nej det funkar inte de klarar sig inte utan mig!!!! Va hur kan jag tänka så det är klart de gör jag är väl inte oömbärlig elller? Det är klart att min underbare man klarar av barnen en vecka själv men som mamma är det väldigt lätt att känna sig som en dålig mamma om jag skulle göra en sån sak men mannen åker ju iväg på sina konserer o saker så varför skulle inte jag kunna göra det iofs åker han ju kanske mest över en dag/kväll men det blir ju många tillfällen iallafall o om jag slår ihop mitt till en vecka så att jag verkligen får rå om mig själv o ladda batterierna är jag då inte en bättre mamma när jag kommer hem? Under veckan som gått har tankarna gått fram o tillbaka men i Onsdags bestämde jag mig iallafall för att det är klart jag ska åka. Hjälp till mannen med små trollen när han sover o jobbar är klart. Någon som sover här när han jobbar natt klart. Semester klart! Resan beställd klart det har A:s pappa gjort men nu behöver vi fixa flyg el tåg el bil till Norge: Ja till Norge för A:s pappa bor där o det är därifrån vi ska åka till Teneriffa sen var det någon som sa något om gröntkort från försäkringskassan o reseförsäkring så det måste vi fixa också ojdå fanns visst en del att göra jag har aldrig varit iväg på nån sån här resa så jag har ingen aning om vad som behövs. Var på 40-års kalas igår hos våra bästa vänner F fyllde ju igår det var en jätte trevlig kväll. Träffade en söt liten bebis på 2,½ månad med såååå mycke hår han va såååå gullig. Så jag kände när jag gick o la mig i natt att åh vad jag är lyckligt lottad. Har sååå mycket att va tacksam för här i livet underbar man, underbara barn, underbar familj och vänner. Men inatt har jag sovit jätte dåligt o vaknade o kände mig så ledsen vet inte varför men jag gråter hela tiden idag begriper inte ett smack jag fattar inte vad det är frågan om idag över huvud taget? Jag som kände mig så tillfreds inatt när jag la mig. Vad hände?

2 kommentarer:

  1. Läser och beundrar dig. Självklart skall du åka på semester. Du om någon ställer väl upp på dina barn och värnar om dem. Så har du ju även kämpat på med din vikt vilket även har gett resultat.Att du är ledsen utan orsak kan vara mycket känslor som virrar runt i kroppen.Hormoner du vet, de gör vad som helst med en ibland. Så gråt och skratta på du. Önskar dig en trevlig resa framöver.Jag och Hasse drar till Thailand på Onsdag och kommer inte hem förrän 18 nov. Det skall bli skönt att få nolla hjärnan och vila upp kroppen.Kram Lena.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare! Klart du ska åka och ha lite egentid med A. Ni har ju känt varann hela lvet. Det är ett privilegie att ha en vän som hänger med i vått och torrt! Jag åker iväg på roliga saker med mina väninnor, har varit iväg tre gånger själv de senaste tio åren, de andra gångerna jag är iväg har jag med mig något av barnen så de kan få en mammavecka. Gubbarna klarar sig alldeles utmärkt utan oss i en vecka. Tänk oxå på vad fort en vecka går! Kram

    SvaraRadera