lördag, januari 15, 2011

Packar ner Julen!

Ja det är vad jag håller på med samtidigt som jag självklart tvättar,skalar potatis, eldar i vedspis o kakelugn så att mannen inte behöver låta riktigt lika nedlåtande i dag som han gjorde igår " Har du inte eldat hela kvällen eller? " Jo det hade jag gjort HELA kvällen faktiskt men jag kan väl inte rå för om det inte blir nån värme det enda jag kan göra är väl att elda eller? Jag älskar snö o jul o allt vad det innebär men det är skönt när man har fått undan julen också men det tar ju lite tid att få undan allt o snö det tycker jag att det räcker med nu faktiskt nu kan det ligga kvar tills barnen har haft sportlov sen kan det försvinna gärna över en natt bara så där så att våren börjar komma. Försöker även få två små troll att städa sitt rum så att jag kan komma in i gaderoben som är i deras rum med alla julsaker men det va inte det lättaste för de orkar ju faktiskt inte städa hela rummet själva det brukar ju faktiskt ena stor tjejen hjälpa dom med fick jag reda på minsann så eftersom hon inte är hemma så orkar ju inte dom så jag är en jätte dum mamma idag men orkar stöka ner det orkar de alldeles själva det är väl konstigt! Men men jag ger mig inte de ska städa sitt rum idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar